دانستنی هایی درباره ی انواع سمعک | بلاگ

دانستنی هایی درباره ی انواع سمعک

ساخت وبلاگ
الزام استفاده از سمعک هوشمند پشت گوشی برای سالمند

یکی از دلایل لزوم استفاده از سمعک برای افراد سالمند ابتلا به عارضه پیرگوشی می باشد. افراد در سنینی بین ۶۰ تا ۷۰ سالگی دچار اختلالات شنوایی می شوند. این اختلالات شامل گرفتگی  سمعک هوشمند در گوش، کم شنوایی، وزوز گوش و غیره می باشد.

افراد سالمند به علت مسائلی نظیر اختلالات عروقی، ابتلا به فشارخون، مشکلات عصبی و غیره که با افزایش سن اتفاق می افتد به مرور زمان دچار عارضه پیرگوشی می شوند. همه این عوامل ذکر شده باعث می شود که دستگاه شنوایی افراد مثل سابق عملکرد درست نداشته و سیستم شنوایی کار خود را (دریافت اصوات و پرداخت آنها) بدرستی انجام ندهد.

لازم به ذکر است که افراد مبتلا به انواع پیرگوشی حتماً به متخصص شنوایی‌شناس (ادیولوژیست) مراجعه کرده تا نوع و میزان عارضه آنها مشخص شود. همچنین نسبت به تجویز سمعک پشت گوشی متناسب با عارضه، متخصص شنوایی‌شناس اقدام کند.

انواع برند های سمعک
انواع برند های سمعک نامرئی هوشمند شامل سمعک ویدکس، سمعک استارکی، سمعک اینترتون، سمعک زیمنس، سمعک فوناک، سمعک یونیترون و سمعک اتیکن است.

دکتر ولد بیگی

کلینیک سمعک
کلینیک مدرن ارزیابی شنوایی و تجویز تخصصی سمعک تهران صفیر در تهران واقع در خیابان شریعتی، قلهک با مدیریت مستقیم آقای دکتر ایوب ولدبیگی متخصص شنوایی، تعادل و تجویز سمعک با استفاده از به روز ترین دستگاه ها و متدهای علمی تجویز سمعک واقع در تهران شمال (قلهک)، آماده خدمت گزاری به مراجعین محترم است. رسالت این مجموعه برطرف کردن مشکلات افراد کم شنوا و همچنین مشاوره به افراد با اختلالات شنوایی است. برخی از فعالیت های این مجموعه عبارتند از:

ارزیابی های پایه و تخصصی شنوایی، ارزیابی عملکرد شیپور استاش، ارزیابی و درمان وزوز گوش (Tinnitus) با سمعک جدید دارای تکنولوژی حذف وزوز، و همچنین تجویز تخصصی انواع سمعک های نامرئی واقعی (IIC)، پشت گوشی، استخوانی، وایرلس و … است. کلینیک تجویز سمعک تهران صفیر به خاطر رفاه حال افرادی که در تهران هستند و قادر به مراجعه به مطب نیستند هم گزینه تجویز دقیق سمعک در منزل هم قرار داده است. برای مراجعین محترم خارج از تهران هم گزینه تجویز سمعک یک روزه در نظر گرفته است.

دانستنی هایی درباره ی انواع سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت دانستنی هایی درباره ی انواع سمعک دنبال می کنید

نویسنده : کلینیک سمعک گوش بازدید : 307 تاريخ : يکشنبه 13 مهر 1399 ساعت: 18:25

اشنایی با سمعک هوشمند

اگر از کم شنوایی رنج می برید و دوست ندارید از سمعک استفاده کنید مطالعه مطلب مربوط به سمعک نامرئی به شما پیشنهاد می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از تهران صفیر بیشتر افرادی که مشکل شنوایی دارند و کلمات را به درستی تشخیص نمی دهند حاضر به استفاده از سمعک نیستند.

از مهمترین دلایل استفاده نکردن از سمعک، ترس و نگرانی از دیده شدن سمعک است. اما همین افراد اگر اطمینان حاصل کنند که با استفاده از سمعک هایی که اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یک فرد سالم و حتی بهتر از یک فرد سالم! بشنوند از سمعک استفاده می کنند.

آشنایی با انواع سمعک نیازمند شناخت عملکرد این وسیله کمک شنوایی به همراه اجزای تشکیل دهنده آن می باشد. بنابراین در این متن به آشنایی با سمعک (وسیله کمک شنوایی) می پردازیم.

سمعک چیست؟

سمعک یا (Hearing Aids) ، وسیله ای است الکتریکی که اصلی ترین و مهم ترین وظایف آن تقویت اصوات ضروری (گفتارها) ، بهبود شنوایی افراد با اختلالات کم شنوایی و حذف صداهای مزاحم و غیر ضروری است.
این دستگاه اصوات که شامل گفتار و صداهای محیط اطراف می باشد را دریافت می کند و پس از تشخیص گفتار، آن را تقویت کرده، پردازش می کند و سپس به گوش تحویل می دهد. سیستم شنوایی انسان دارای پیچیدگی های زیادی است. لذا تقویت کم شنوایی با یک تقویت کننده ساده امکان پذیر نمی باشد و مستلزم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته پردازشی و عملکردی است. سمعک ها فقط صداها را تقویت نمی کنند، بلکه پردازش های متنوعی بر روی اصوات قبل از رسیدن به گوش انجام می دهند.

دانستنی هایی درباره ی انواع سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت دانستنی هایی درباره ی انواع سمعک دنبال می کنید

نویسنده : کلینیک سمعک گوش بازدید : 262 تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 23:23

انواع دیگرسمعک های زیمنس


در افرادی که افت شنوایی بدون کمک در یک گوش و شنوایی طبیعی یا یک افت شنوایی قابل کمک در گوش مقابل هستند،تقویت کراس(مسیر دگرسویی تقویت سیگنال)یا مسیر دگر خرید سمعک زیمنس سویی تقویت سیگنال(بای کراس) به ترتیب ممکن است مناسب ترین آرایش سمعک باشد.در فیتینگ کراس،میکروفون در سمت گوش ضعیفتر قرار می گیرد و رسیور در سمت گوش طبیعی قرار داده می شود، بنا براین گوش بهتر می تواند صدا را از سمت مخالف سر دریافت نماید.بنا براین فرد به صورت دو طرفه (دو گوشی)می شنود اما در واقع شنوایی دوطرفه وجود ندارد.
با کمی تغییر نسبت به فیتینگ کراس سمعک های بای کراس در افرادی استفاده می شود که دارای گوشی هستند که فاقد کمک کنندگی است،اما بعضی درجه از افت شنوایی قابل تقویت در گوش دیگر هستند.این وسیله دو میکروفن دارد،یکی در نزدیکی گوش بهتر و دیگری در نزدیکی گوش ضعیفتر میباشد.سیگنال های آکوستیکی از دو سمت به تنها آمپلی فایر،با خروجی که به گوش بهتر داده مییشود ،تحویل میدهد.در فیتینگ کراس و بای کراس،انتقال صوت به هر دوصورت سیمی(سیم دار)و FM،امکان پذیر است.در سیستم سیم دار سیگنال از یک طرف سر به وسیله ی پنهان نمودن سیم در داخل فریم (قاپ)عینک یا به وسیله شیلنگ یا به وسیله ی سیمی که از پشت گردن عبور میکند،زمانی که از انواع سمعک داخل گوشی . پشت گوشی استفاده می شود،منتقل می شود.
سیستم مدولاسیون فرکانس(FM)،که سیستم وایرلس است که سیگنال ها را در راستای سر به سمت گوش بهتر با استفاده از انتقال دهنده ی FMو همچنین تقویت بوسیله ی رسیور FM که در نزدیکی گوش بهتر است بسمت گوش بهتر منتقل می کند و سپس تبدیل به انرژی صوتی شده و به گوش بهتر ارائه می شود.
روش نهایی و آخر برای دستیابی به سودمندی دلخواه بیمار از فیتینگ کراس،استفاده از یک سمعک قابل کاشت در گوش ضعیف است تا صداها متعاقبا از طریق ارتعاش جمجمه به حلزون گوش بهتر منتقل شوند.اولین گزارش ها (سیرکا،1935) که پیشرو در زمینه وسایل کاشت شنوایی بود،حاکی از آن بود که ذرات آهن را روی پرده تمپان مریض پر می کرد که مریض در وضعیت خوابیده (prone) روی تخت قرار می گرفت(گود،1989).با استفاده از میدان مغناطیسی قوی که ناشی از ناشی از پر شدن ذرات برای ارتعاش همزمان بود،منجر به ارتعاش تمپان می شد و در نتیجه صدا نیز توسط مریض درک می 

دانستنی هایی درباره ی انواع سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت دانستنی هایی درباره ی انواع سمعک دنبال می کنید

نویسنده : کلینیک سمعک گوش بازدید : 255 تاريخ : شنبه 5 مهر 1399 ساعت: 23:44

معرفی خرید سمعک اینترتون

نوع سمعک:
این بخش بر ویژگی سمعک های مدرن تمرکز می نماید.بهر حال به همان اندازه،اجزا و ویژگی های متنوع بستگی به نوع خاص سمعک دارند.در بعضی موارد،نوع سمعکی که انتخاب می شود،بر اساس پردازش سیگنال در حضور و یا فقدان تله کویل به کار رفته است.در موارد دیگر، نوع انتخاب شده ممکن است خرید سمعک اینترتون  وابسته به نیازمندی های عملکردی و یا زیبا شناختی مریض می باشد.
شش نوع اولیه سمعک ها هم اکنون در دسترس هستند که شامل: 1-سمعک جیبی،2-سمعک عینکی،3-سمعک پشت گوشی،4-سمعک داخل گوشی،5-سمعک داخل کانالی و 6-سمعک کاملا در داخل کانال،هستند.
بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط مولر وهمکارانش(2006)،نوع سمعک وابسته به جنبه های عملکردی(کاربردی) و طراحی زیباشناختی دارد و به سطح تکنولوژی وسیله بستگی ندارد.این بدان معناست که سازندگان سمعک هر ساله تکنولوژی های جدیدی را معرفی می کنند  و معمولا تکنولوژی بر روی هر نوع سمعک پیاده می شود.هنوز هم برخی ویژگی های پیشرفته همچون میکروفون های دایرکشنال و یا بعضی کنترل های کاربردی،بر روی انواع سمعک داخل گوشی به دلیل محدودیت فضای قابل دسترسی روی صفحه(قطعه) فلزی جلوی سمعک،نمی تواند اجرا شود.

انواع کم رایج سمعک:
سمعک جیبی(BW)
سمعک جیبی  دارای بزرگترین اندازه در میان سمعک ها هستند.تا زمانی که مدل های پشت گوشی در سال1950میلادی معرفی شدند،به طور کمتر یا بیشتر،تنها نوع سمعک در دسترس بودند. سمعک های جیبی بیشتر فروش سمعک در آمریکا و اروپا را نشان نمی دهد در حالیکه توانستند یک محل فروش خوب در کشورهای در حال توسعه پیدا کنند.به دلیل اندازه بزرگتر  وساختمان استاندارد،معمولا گرانتر تولید می شوند.به علت اندازه سمعک و اندازه باتری همراه شان،سمعک جیبی می توانند یک رنج وسیعی از بهره و خروجی ا ارائه دهند و در افراد با مشکلات حرکتی و مهارت دستی ضعیف آسانتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دانستنی هایی درباره ی انواع سمعکسمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند,...
ما را در سایت دانستنی هایی درباره ی انواع سمعک دنبال می کنید

نویسنده : کلینیک سمعک گوش بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 1 مهر 1399 ساعت: 19:54